Schiphol problematiek en de gevolgen ervan.

October 20, 2022

 

Schiphol problematiek en de gevolgen ervan.

Onze klanten krijgen steeds meer te maken met het fenomeen; “Uw vlucht is geannuleerd.”

Vanwege het grote personeelstekort in veel sectoren op Schiphol, is er besloten om een maximumaantal passagiers per dag in te stellen. De gevolgen hiervan zijn enorm. In de eerste plaats voor de passagiers zelf, die worden geconfronteerd met een geannuleerde vlucht en voor de keuze gesteld: Volgende vlucht of een refund. Als ze al een alternatief wordt geboden, want dat is nog maar de vraag.

Vergeet echter niet de extra werkdruk, die dit ook met zich meebrengt voor de reisagent. De eerste, logische, gedachte van de zakelijke reiziger is bellen met hun TMC. Het probleem van de reiziger is ons probleem. En alhoewel we er niets aan kunnen doen, voelen we ons, en zijn we verantwoordelijk voor onze klanten. Gelukkig werkt een vertrouwde stem voor onze klanten vaak geruststellend.

Want het is niet alleen een vlucht die gewijzigd is. Ook hotelboeking en autohuur moeten worden aangepast in verband met de gewijzigde aankomst van de reiziger.

We bieden onze klanten de keuze: omboeken naar een latere vlucht, wijzigen naar een andere datum of we kunnen een refund indienen. Ons doel is om ernaar te streven onze klanten weer zo snel mogelijk op weg te helpen.

Travel well.